L'ORGANITZACIÓ DE LES TIC ALS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

Hola de nou!

En la classe de hui tocava la presentació del tema 6, L'organització de les TIC en els centres d'educació infantil i primària. L'índex és el següent:

       1. Introducció

       2. Com és organitza les TIC en l'educació des de un marc notmatiu?
       3. Models organitzatius i curriculars dels centres d'Educació infantil i               primaria.
       4. PLA TIC.
       5. Experiències que puguen servir de referència.
       6. Cites i referències. 




LA SOCIETAT XARXA
Gràcies a la societat de xarxa apareix la societat de la informació i de la comunicació:

  • Adaptació de la societat.
  • Adaptació de la rutina diària.
  • Adaptació de l'educació.
  • Adaptació del professorant i alumnat.


LES TIC EN L'EDUCACIÓ
L'adaptació de l'educació, el professorat i el alumnat, això implica qie hi haja una constant innovació educativa:

  • Conceptes
  • Tècniques.
  • Organització del centre.
LOMCE (2013)
Una característica molt important és: En la Generalitat Valenciana no s'ha desenrotllat la LOMCE per a Infantil, però si per a primària.

Redueix a 7  competenceis bàsiques, que son:

  • Comunicació llingüìstica
  • Competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia CMCT.
  • Compètencia digital.
  • Aprendre a aprendre.
  • Competències socials i cìviques.


TIC
Aspectes organitzatius a tindre en compte per aquesta introducció de les TIC són:

  • Sistema educatiu
  • Estructura de la institució
  • Context d'ensenyança-aprenentatge
  • Entorn de l'aula

PLA TIC
Pla TIC (Pla Estratègic de la Generalitat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions), el Pla Intregra-TIC, el Pla Més-TIC i ITACA.


Han posat exemples com e-Blackboar (pissarra+pantalla multitàctil), NEXT (Programacions direccionals), impresoras 3D, orles en moviment, la realitat virtual i l'educació 3.0.


I finalment, han posat este vídeo:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada