Hola de nou!
En la classe de hui tocava la presentació del tema 6, L'organització de les TIC en els centres d'educació infantil i primària. L'índex és el següent:
1. Introducció
2. Com és organitza les TIC en l'educació des de un marc notmatiu?
3. Models organitzatius i curriculars dels centres d'Educació infantil i primaria.
4. PLA TIC.
5. Experiències que puguen servir de referència.
6. Cites i referències.
LA SOCIETAT XARXA
Gràcies a la societat de xarxa apareix la societat de la informació i de la comunicació:
- Adaptació de la societat.
- Adaptació de la rutina diària.
- Adaptació de l'educació.
- Adaptació del professorant i alumnat.
LES TIC EN L'EDUCACIÓ
L'adaptació de l'educació, el professorat i el alumnat, això implica qie hi haja una constant innovació educativa:
- Conceptes
- Tècniques.
- Organització del centre.
LOMCE (2013)
Una característica molt important és: En la Generalitat Valenciana no s'ha desenrotllat la LOMCE per a Infantil, però si per a primària.
Redueix a 7 competenceis bàsiques, que son:
- Comunicació llingüìstica
- Competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia CMCT.
- Compètencia digital.
- Aprendre a aprendre.
- Competències socials i cìviques.
TIC
Aspectes organitzatius a tindre en compte per aquesta introducció de les TIC són:- Sistema educatiu
- Estructura de la institució
- Context d'ensenyança-aprenentatge
- Entorn de l'aula
PLA TIC
Pla TIC (Pla Estratègic de la Generalitat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions), el Pla Intregra-TIC, el Pla Més-TIC i ITACA.Han posat exemples com e-Blackboar (pissarra+pantalla multitàctil), NEXT (Programacions direccionals), impresoras 3D, orles en moviment, la realitat virtual i l'educació 3.0.
I finalment, han posat este vídeo:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada