- Introducció.
- Naixement del telèfon intel·ligent.
- M-Learning.
- Les aplicacions mòbils.
- Principis didàctics per a poder utilitzar el mòbil a l'aula.
- Experiències d'utilització del mòbil a l'aula.
- Reflexió final.
- Referències.
En l'exposició ens han ensenyat com ha evolucionat els mòbils estos temps fins a arribar al smartphone.
El 29 de Juny de 2007 van traure al mercat el primer smartphone Iphone 3G un telèfon intel·ligent multimèdia, amb connexió a Internet, pantalla tàctil i capacitat i escassos botons físics. I en Juliol de 2008 van traure al mercat el Iphone 3GS i en setembre de 2008 el Model G1 de HTC Android.
CARATECTERÍSTIQUES
- Importància del disseny.
- Importància de la plataforma.
- Tàctil.
M-LEARNING
"És tracta de l'adquisició o modificació de qualsevol coneixement i habilitats mitjançant l'ús de la tecnologia mòbil en qualsevol moment i els resultats en la modificació de la conducta." (Jpsite learning, 2011)
"Metodologia d'ensenyament-aprenentatge a través de dispositius mòbils."
CARACTERÍSTIQUES M-LEARNING
- Ritme propi d'aprenentage.
- Formació en moment necessari.
- Combinació de diferents tipus de materials.
- Flexible.
- Reducció del temps de formació.
- Interactiva.
- Utilització al lloc de treball.
- Autoaprenentatge.
- Realització de propostes col·laboratives.
- Aprenentatge objectiu.
- Tecnologia motivadora.
AVANTATGES
- Aprenentatge en qualsevol context.
- Motivació de l'alumne positiva.
- L'alumne aprén jugant.
- Interacció entre el professorat i l'alumne.
- Té elements audivisuals atractius.
- Accés a la nova informació de manera immediata.
- Entorn d'aprenentatge adaptat als alumnes amb N.E.E.
- Espais per a treball col·laboratiu.
- Aprenentatge més vivencial.
- Afavoreix l'autonomia.
INCOVENIENTS
- Mida de la pantalla.
- La duració de la bateria.
- Escàs emmagatzematge (poca memòria)
- Innovació tecnològica.
- Dependència.
- Accés a contingut no permès.
- Provoca mal a la vista.
- Obesitat.
- Retard en l'escriptura.
LES APLICACIONS MÒBILS
Xicotets programes informàtics per a dispositius mòbils que s'instal·len per donar suport i permetre interactuar amb arxius d'un ordinador o que ens permeten fer funcions extra amb els nostres mòbils o tablets.
CARACTERÍSTIQUES
- Funciona en telèfons intel·ligents, tablet, PC i altres.
- Disponible en plataformes de distribució d'aplicacions.
- Cada dispositiu té el seu sistema operatiu i un tipus d'APPs que li corresponen.
- APPs per a cada tipus d'interès o esforç.
- Fàcil i econòmica personalització d'un dispositiu.
- Conexió a Internet des de qualsevol lloc i moment.
- Transport cada vegada més fàcil.
Alguns exemples d'aplicacions: Writing Wizard, Loopimal, La Oruga Glotona, Endless Spanish, Smartick, Zen Studio Dactilopintura, Toc and Roll y Animatch.
Ens han explicat també com crear o construir un aplicació amb este vídeo:
Per a finalitzar l'exposició ens han mostrat experiències reals:
Després de la presentació, hem fet les preguntes de Kahoot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada