La incorporació als escenaris educatius de la pissarra digital.

L'índex d'este tema és el següent:
  1. Introducció.
  2. La pissarra digital (PD) vs la pissarra digital interactiva (PDI).
  3. Avantatges i incovenients de la PDI.
  4. Funcionament de la PDI.
  5. Innovacions en el proces d'ensenyança-aprenentatge amb la inclusió de la pissarra digital al aula.
  6. Principis didàctics del ús de la pissarra digital.
  7. Activitats amb la pissarra digital.
  8. La implicació dels alumnes.
  9. Motivació i assistència a classe.
  10. Ajudant als que ho necessiten.
  11. El repàs i la retenció.
  12. La formació del mestre.
  13. Noves formes d'avaluar a través de la pissarra digital.
  14. Conclusions i referències bibliogràfiques.
En 1800 va apareixer la pissarra tradicional, la primera eina de l'enssenyança revolucionaria. Un referent de ñes noves aules digitals del segle XXI, usades per tots els docents i els seus alumnes. Un gran canvi en:
  • Els modes de maximitzar el aprenentatge digital.
  • Les oportunitats que aporta al àmbit educatiu aquest món digital.

La pissarra digital (PD)
  • Composta per un ordinador, un videoprojector i una pissarra blanca.
  • Interactuar amb el ratolí, el teclat...
  • Superfície: blanca, una pantalla de projecció o una pared blanca.
La pissarra digital interactiva (PDI)
  • Components: un ordinador, un videoprojector i una pissarra blanca amb un dispositiu de control de punter.
  • Interactuar directament sobre la pissarra.
  • Superfície: pissarra blanca amb el dispositiu dins d'aquesta.
Avantatges i incovenients de la PDI

AVANTATGES
  • Animar als docents a utilitzar les TIC.
  • Ampliar l'us del e-learning.
  • Facilitar l'elaboració de les presentacions.
  • Permetre crear materials d'aprenentatge.
  • Permetre als alumnes intervenir i participar a classe.
  • Interacció entre alumnes i professors.
  • Atenció dels alumnes.
  • Desenvolupament de la cooperació i de la participació.
INCOVENIENTS
  • Elevat preu de la PDI i del seu manteniment.
  • Més fàcil de ser danyada.
  • Projecció frontal.
  • En una posició massa alta per als xiquets.
  • Els alumnes i professors han de rebre una formació d'ús.
ACTIVITATS AMB LA PISSARRA DIGITAL
  • L'atenció i la memòria.
  • El pensament lògic-matemàtic.
  • La capacitat oculo-manual.
  • La lecto-escriptura.
  • La grafomotricitat.


Recursos amb la pissarra digital (aplicacions i webs).


Ajudant als que ho necessiten

Aspectes positius:
  • Sense deficiències visuals.
  • Poca visió.
  • Discapacitat auditiva,
  • Algun tipus de discapacitat.


Una experiència: "El 84% dels mestres sentien que la seva programació i preparació eren ara més efectives que abans" (Latham, 2002)




Fins al pròxim dia.👩

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada