LES TECNOLOGÍES DE LA INFORMACIÓ.

Hola de nou. 

En la classe de hui, un altre grup ha presentat el tema 3 les tecnologies de la informació. Amb l'índex següent:

       1. Introducció.
       2. L'accés a les tecnologíes de la informaciói comunicació.
       3. Barreres d'accés a les TIC que impedixen la inclusió.
       4. La tecnología de suport.
       5. Softwer que facilita l'accés a l'ordinador.
       6. Selecció de la tecnología.



¿Què és la educació inclusiva?

S'aborda l'Eduació Inclusiva, des d'una concepció comprensiva, no restringida ni universalista, la qual no limita al estudiantat que presenta alguna necessitat educativa especial, més aviat fa referència al dret d'accés, participació i aprenentatge de la diversitat del estudiantat que vas agafar a una institució educativa. (Aguerrondo, 2009)

Aviram (2002) identifica tres possibles reaccions dels centres docents per a adaptar-se a les TIC i al nou context cultural:

      1. Escenari tecnòcrata.
      2. Escenari reformista.
      3. Escenari holistic.

Les principals funcionalitats de les TIC en els centres estan relacionades amb:

      A. Alfabelització digital dels estudiants.
      B. Ús personal: accés a la informació, comunicació, gestió i procesament de            dades...
      C. Gestió del centre: secretaria, biblioteca, gestió de la tutoria d'alumnes...
      D. Ús didàctic per a facilitar els processos d'ensenyament i aprenentatge.
      E. Comunicació amb les families.
      F. Comunicació amb l'entorn.
     G. Relació entre els professors de diversos centres: compartir recursos i                 experències, passar informació, preguntes.


Adaptacions de hardware y software.

Perquè una persona amb discapacitat puga tenir accés a totes les possibilitats que proporciona l'ordinador, és necessari que aquests estiguen configurats i equipats amb les ajudes tècniques, programes i dispositius adequats i adaptats en funció de les capacitats funcionals i de les necessitats de cada usuari. (Porras i Salazar, 2002,19).

La tecnología de suport.

Té com a objectiu compensar la pèrdua d'una funció o limitació funcional per a aconseguir que l'alumne siga capaç de realitzar una activitat, però pot ser utulitzada per qualsevol altre alumne.
La tecnología assistida és l'ús de la tecnología per a ajudar a l'alumnat amb necessitats educatives especials que d'una altra manera podrien ser dificils o impossibles de realitzar.

Dos tipus de tecnologia assitida:

       1. Dispositius d'entrada d'informació.
       2. Dispositius d'eixida de la informació.

https://drive.google.com/file/d/0B2VJvVX51xJtQ3JuYkRwWGNIVHJmRGI4MmIzM2hNRkx0d2Vr/view

Al finalitzar la presentació el grup tènia preparat unes preguntes per kahoot.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada