INTERNET APLICAT A L'EDUCACIÓ.

Hola, una altra setmana compartint el que fem. 

Hui han exposat el tema 4, Internet aplicat a l'educació. L'índex d'este tema és el següent:

       1. La Web 2.0 i la Web 3.0 en l'educació.

           1.1 Diferències entre la Web 2.0 i 3.0.
           1.2 Avantatges d'usar els webquest, blogs i wiki en l'aula.
           1.3 Desvantatges d'usar el webquest, blogs i wiki en l'aula.

       2. Webquest.

           2.1 Origen, definició i característiques.
           2.2 Les parts d'una webquest.
           2.3 Altres tipus de webquest.
           2.4 ¿Cóm podem dissenyar, crear i publicar webquests?
           2.5 ¿Per què webquest com una proposta de treball?
           2.6 La caça del tresor.

       3. El blog.

           3.1 Origen, definició i característiques.
           3.2 Estructura dels blogs.
           3.3 Ús educatiu del blog.
           3.4 Disseny, creació i publicació de blogs.
           3.5 Examples pràctics de blog.

       4. Wiki.

           4.1 Origen i definició.
           4.2 ¿Per què wiki com una proposta de treball?
           4.3 Metodologia wiki.
           4.4 Disseny, creació i publicació de wikis.
           4.5 Examples de wikis.

¿Què és una Web 2.0?

"Internet es una economía basada en la atención donde la moneda de cambio es el tiempo del usuario" Jakob Nielsen



Avantatges d'usar els webquest, blogs i wiki en l'aula
  • Els alumnes i els professors són creadors i difusors de la informació
  • Són bons medis per a crear continguts especialitzats.
  • Permeten publicar de manera senzilla continguts de la xarxa.
  • Ofereixen noves possibilitats dins i fora de l'aula.
  • Podem usar-los per a treballar projectes en l'aula.
  • Fomenten l'expressió i comprensió escrites i les habilitats involucrades en els processos de la informació.
  • Desenvolupen activitats col·laboratives d'ensenyança-aprenentatge entre les institucions i persones mitjançament Internet.
  • Fomenta el paper del mestre com orientador.
  • Potencien les habilitats comunicatives i la dimensió social d'internet.

Desvantatges d'usar el webquest, blogs i wiki en l'aula
  • Posible ús del recursos tecnològics de forma incorrecta.
  • Requereix una adequeada preparació tècnica en l'ús de la web.
  • Han d'estar be dissenyades per a complir la seua funció didàctica i que no es convertisca en un muntó de preguntes.
  • Els materials educatius poden desviar-se dels objectius de classe.
  • Aquests instruments per si soles no promoven el aprenentatge significatiu.

¿Què és Webquest?
  • Una webquest és un tipus d'activitat guiada que ha de fer el alumne basant-se en recursos d'internet.
  • Es centra en la utilització de l'ús d'eixa informació més que en la seua recerca.
  • Aquest tipus de treball, fa que el paper del mestre siga de mediador i el pes tonamental del aprenentatge recau en l'alumne. Metodologia basada en la investigació i el treball col·laboratiu, aprofitant Internet com a una font d'informació: treball constructivista. (Adell, 2004)

Característiques de la Webquest.
  1. Es una estrategia didàctica per a integrar en el curriculum els recursos que ofereix Internet.
  2. Es necessari fer intercanvis de informació per a millorar el treball.
  3. La qualitat del treball final depen del treball cooperatiu i de la colaboració.
  4. La tasca es una part molt important d'una Webquest perquè marca tot el procés de treball. 
Un exemple d'una Webquest i les seues parts: Tita la gotita


¿Per què webquest com una proposta de treball?
  • Plantejar tasques que és troben a la xarxa i al mateix temps, els alumnes saben on trobar les solucions. fomentant, així, les competències informàtiques dels alumnes.
  • Propiciant que els alumnes aprenguen a analitzar, sintetizar i comparar tota la informació obtenida a Internet.
  • La webquest sol plantejar un treball en grup en el que a cada component se li asigna una tasca diferents. Per tant, es treballa individualment i propicia un aprenentage col·laboratiu.

¿Què és la caça del tresor?

La caça del tresor és un tipus d'activitat amb una estructura molt be definida, en la que l'alumne utilitza Internet per a buscar i contestar a les preguntes plantejades. A més, és proporciona una llista de direccions webs on l'alumnat ha de buscar informació per a resoldre les preguntes. Jazz


¿Què són els blogs?

Podríem dir que el blog es un format de publicació en línia amb un espai personal de escriptura amb recursos informatius i interactius en el que una persona o un grup de persones introdueixen notícies, opinions, articles o reflexions. Normalment, són continguts que el autor o els autors del blog consideren interessants i estan enllçats a altres pàgines webs.


Característiques dels blogs.
  1. No hi ha que ser un gran experte per a crear i administrar un blog.
  2. Cada autor publica en ell el que vol dir des d'un punt de vista subjectiu.
  3. Els seus continguts són totalment variants: existeixen blogs de cuina, de lliteratura, de ciència i, per supost, d'educació, anomenants edublogs.
  4. Els lectors dels blogs s'inscriuen a ell d'una manera gratuïta.
  5. Els continguts s'ordenen d'una manera cronològica.
  6. Normalment, els blogs adjunten altres enllaços a altres pàgines web relacionades amb la temàtica del blog.
  7. Són interactius: els lectors es comuniquen amb els autors dels blogs a través dels comentaris.
  8. Tenen un paper molt important en la nostra societat.
Un exemple d'un Blog: El Blog de Eduación y Tic.

¿Què és una Wiki?

La wiki és un tipus de web que es desenvolupa de forma col·laborativa per un grup d'usuaris i que és fácilment editat per qualsevol.
Altre terme utilitzat: Bliki. Aquest es refereix a un blog obert que pot ser modificant per qualsevol que no siga el seu autor. Primer wiki: 1995.


Característiques de les Wikis.
  1. Qualsevol persona pot veure i/o modificar la informació del document.
  2. Es pot recuperar el text escrit per algú que l'haja borrat.
  3. Opció de "canvis recients".

Metodología Wiki.
  • Compartir els documents de treball i acceptar els canvis.
  • Incentivar la participació dels companys de grup i aportar millores al treball.
  • Favoreix la comunicació entre els alumnes, professors, families i altres centres educatius.
  • Es realitza tasques adaptades al nivell educatiu dels alumnes.


Fins al dijous.



















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada