L'índex d'este tema és el següent:
- Introducció.
- La web 2.0.
- Internet com a recurs para la informació.
- Internet com a recurs de comunicació.
- Comunitats d'aprenentatge i la importància de la comunicació.
- Internet com a recursd'aprenentatge.
- Xarxa del futur.
- Reflexió.
- Bibliografia.
INTERNET
- INTERNET: és l'abreviació d'INTERconected NETworks i és el resultat de la interconecxió de milers de xarxes d'ordinadors distribuïts per tot el món mitjaçant un protocol de comunicacions, creant una xarxa virtual de recursos i serveis.
- És un medi de comunicació bilateral directe i lliure, entre individus i institucions públiques i privades, que permet l'intercambi de textos, imatges, sons, videos...
- Innovació en els processos d'ensenyança-aprenentatge.
WEB 2.0
- Consisteix en un conjunt d'aplicacions web enfocades a l'usuari.
- Creada al 2004.
- Nova actitud cap a la tecnologia. Característiques:
- Colaboració.
- Participació.
- Cloud Computing: Tecnologia en la que els recursos i serveis informàtics són oferits i consumits com a servies a través d'Interner.
Aplicacions com: YouTube, Wikipedia, Google Maps,...
INTERNET COM A RECURS PER A L'INFORMACIÓ.
- E-contenidos: ofereix més possibilitats d'interactuar amb l'informació.
- Ús que donen els usuaris als llocs de la web 2.0
- Majoría socializadora,
- Entusiastes.
- Creadors.
- Corporatius.
- La majoria del professorat universitari se situaria en la primera tipologia.
- Usuaris Pasius: Usuaris Actius que participen en la construcció de la web.
- Incloent: Gadget, Widget y Mash-up en les nostres propies webs, blogs i escritoris personalitzats gracies al embled.
- La selecció de continguts no depen dels coneixements informátics sinò dels coneixements pedagógics del docent.
INTERNET COM A RECURS DE COMUNICACIÓ.
- La competència comunicativa és va dessarrotllant al mateix temps que les característiques de la societat corresponent.
- Amb el pas del temps sorgeix la digitalització, que obri nous camins de codificació i manipulació.
- Gràcies a les TIC es consolida una situació de comunicació molt diferent a la que proporciona el text.
- Apareixen els "hipermedis" que són els que representen la nova situació, on no n'hi ha sols un recorregut, sinò diversos.
- Text i hipermedia són dos formes de comunicació diferents però complentàries.
EVOLUCIÓ DELS RECURSOS COMUNICATIUS EN INTERNET.
- En els primers anys d’internet, trobabem el inconvenient de la distància de l’alumnat i el professorat.
- Hui dia n’hi existeixen xarxes de telecomunicacions per l’educació d’un gran abast. D’aquesta manera trobem:
- L’ús dels correus electrònics.
- Transferència d’arxius.
- Búsqueda de infromació.
- Investigació sobre les fonts de informació fins el intercanvi de experiències per videoconferències, que permeten celebrar reunions a distància.
- Per tot allò, parlem de les modificacions dels alcanços de la comunicació.
- Internet és molt valiós per beneficiar-se de punts de vista diferents i noves realitats culturals.
- La informació prové de diverses regions geogràfiques quan es tracten temes relacionats amb les diferències i la diversitat a l’aula, així com la solució de problemes o la empatía.
WEB SOCIAL, XARXES SOCIALS I E-CIUTADÀ.
- La web 2.0 és denominada web social . En aquesta, estan com participants els e-ciutadans o ciutadans electrònics, és a dir, el grup de persones que fan ús de diferents plataformes per comunica-se.
- Podem definir xarxes socials com ferramentes telemàtiques que permeten crear un usuari amb el seu respectiu perfil de dades sobre sí mateix en la xarxa i compartir-lo amb els altres usuaris.
- Quan parlem d’aprenentatge i de formació no ens referim solament a l’ensenyança reglamentada, sinò que és en aquest moment on apareixen les xarxes socials educatives. En aquest moment conflueixen la comunitat educativa, professors, pares i alumnes.
- La funció bàsica de una xarxa social educativa és facilitar la comunicació, colaborar i treballar conjuntament a través de la xarxa.
- L’objectiu d’aquestes xarxes serà crear una interconnexió professor-alumne, alumne-alumne i professor-professor com a model d’aprenentatge col·laboratiu, cooperatiu i interdisciplinar.
- Solen tindre ferramentes de comunicació com el xat, mensatjes privats així com la creació de grups entre diverses persones.
VIDEOCONFERÈNCIES
Conjunt de hardware i software que permet la connexió simultánea en temps real per mitjà d'imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a persones que es troben geogràficament distants, com si éstingueren en un mateix lloc de reunión» (Cabero y Prendes, 2009, 24, citado en Cabero, 2000, 98).
A més de visualitzar la imatge i el so del company amb qui estem realitzant la videoconferència , permet compartir sons, documents e inclús tindre una.
QUÈ ÉS UN MOOC?
És un Curs Online, en obert i massiu. Traduint-ho un poc, la qual cosa vol dir és que és un curs a distància, accessible a través d'internet on es pot apuntar qualsevol persona i pràcticament sense límit de participants.
QUÈ ÉS UN NOOC?
És un NANO Curs Obert, Massiu i En Línia (NOOC) li dóna als participants l'oportunitat d'explorar, aprendre i ser avaluats sobre un element clau d'una competència, una destresa, o una àrea de coneixement en un període de temps que pot anar des d'un mínim d'1 hora fins a un màxim de 20 hores d’esforç. Educalab
FLIPPED CLASSROOM
- És un model pedagògic que planteja la necessitat de transferir part del procés d’ensenyança-aprenentatge fora de l'aula a fi d'utilitzar el temps de classe per al desenrotllament de processos cognitius de major complexitat que afavorisquen l'aprenentatge significatiu.
- La implementació d'aquest model s'ha vist afavorida per les potencialitats que la Web 2.0 oferix per a la busca, creació, publicació i sistematització dels recursos a través d’internet.
Fins al pròxim dia.👩
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada