L'índex d'este tema és el següent:
- Introducció a les TIC.
- Habilitats clau del segle XXI.
- Aprenentatge permanent (lifelong learning).
- Generació net.
- Internet i Eines 2.0.
- Recursos i experències tecnològiques en l'educació infantil.
- Reflexió final.
- Bibliografia.
AVANTATGES DE LES TIC A L'ÀMBIT EDUCATIU.
- Facilita processos de comunicació.
- Relació i potenciació del diàleg.
- Interactivitat.
- Construcció d'instruments per a millorar de processos d'educació.
- Accés obert a la informació.
- Superació de barreres espacio- temporals.
- Decmocratització de l'aprenentatge.
INCONVENIENTS DE LES TIC A L'ÀMBIT EDUCATIU.
- Recursos ecòcomics.
- Recursos didàctics.
- Problemes web.
HABILITATS CLAU DEL SEGLE XXI
LES QUATRE C'S
- Pensament crític.
- Comunicació.
- Colaboració.
- Creativitat e innovació.
APRENENTATGE PERMANENT
Com el nom indica la Comissió de les Comunitats Europees (COM) (2016): "És la cerca de coneixement "continu, voluntari i auto-movitat" per raons personals o professionals. Per tant, no només millora la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal, sinó també la autosensibilitat, així com la competitivitat i la ocupabilitat."
- Educació a casa.
- Educació d'adults.
- Educació continua.
- Treballa de coneixement.
- Entorns personals.
COMPETÈNCIA DIGITAL.
"Uso confiado y crítico de los medios electrónicos para el trabajo, el ocioy la comunicación." (Ferrés, 2007)
"Es la aptitud para enfrentar eficazmente una familia de situaciones análogas, movilizando a conciencia y de manera a la vez rápida, pertinente y creativa, múltiples recursos cognitivos: saberes, capacidades, informaciones, valores, actitudes, esquemas de percepción, de evaluación y de razonamiento." (Perrenoud, 2004)
"Una de las 8 básicas que deben formar parte de la educación básica y secundaria. Tanto así que la pone al mismo nivel de otras competencias más "clásicas" dentro de la currícula, como las matemáticas o la literatura." ( Jordi Adell).
COMISSIÓ EUROPEA
"Ús segur i crític de les tecnologies de la societat de la informació (TSI) per al treball, l'oci i la comunicació. Es sustenta en les competències bàsiques en matèria de TIC: l'ús d'ordinadors per obtenir, avaluar, emmagatzemar, produïr, presentar i intercanviar informació, comunicar-se i participar en xarxes de col·laboració a través d'internet." (Comissió Europea, 2007)
LOMCE
"Aquella que implica l'ús creatiu, crític i seguir de les tecnologies de la informació i la comunicació per assolir els objectius relacionats amb el treball, l'ocupabilitat, l'aprenentatge, l'ús del temps lliure, la inclusió i participació en la societat." (LOMCE, 2003).
ALFABETITZACIÓ DIGITAL
Com indica Ferres (2007) és la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetització digital dels estudiants des de l'etapa d'infantil fins a la universitària, entenent-la com una educació en mitjans de comunicació que els permeta interpretar de manera analítica, crítica i reflexiva els continguts d'aquests.
RECURSOS I EXPERÈNCIES
Relats digitals
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada