La competència digital de l'alumnat d'educació infantil


L'índex d'este tema és el següent:

  1. Introducció a les TIC.
  2. Habilitats clau del segle XXI.
  3. Aprenentatge permanent (lifelong learning).
  4. Generació net.
  5. Internet i Eines 2.0.
  6. Recursos i experències tecnològiques en l'educació infantil.
  7. Reflexió final.
  8. Bibliografia.

AVANTATGES DE LES TIC A L'ÀMBIT EDUCATIU.
  • Facilita processos de comunicació.
  • Relació i potenciació del diàleg.
  • Interactivitat.
  • Construcció d'instruments per a millorar de processos d'educació.
  • Accés obert a la informació.
  • Superació de barreres espacio- temporals.
  • Decmocratització de l'aprenentatge.
INCONVENIENTS DE LES TIC A L'ÀMBIT EDUCATIU.
  • Recursos ecòcomics.
  • Recursos didàctics.
  • Problemes web.
HABILITATS CLAU DEL SEGLE XXI





LES QUATRE C'S
  • Pensament crític.
  • Comunicació.
  • Colaboració.
  • Creativitat e innovació.


APRENENTATGE PERMANENT

Com el nom indica la Comissió de les Comunitats Europees (COM) (2016): "És la cerca de coneixement "continu, voluntari i auto-movitat" per raons personals o professionals. Per tant, no només millora la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal, sinó també la autosensibilitat, així com la competitivitat i la ocupabilitat."
  • Educació a casa.
  • Educació d'adults.
  • Educació continua.
  • Treballa de coneixement.
  • Entorns personals.
COMPETÈNCIA DIGITAL.

"Uso confiado y crítico de los medios electrónicos para el trabajo, el ocioy la comunicación." (Ferrés, 2007)

"Es la aptitud para enfrentar eficazmente una familia de situaciones análogas, movilizando a conciencia y de manera a la vez rápida, pertinente y creativa, múltiples recursos cognitivos: saberes, capacidades, informaciones, valores, actitudes, esquemas de percepción, de evaluación y de razonamiento." (Perrenoud, 2004)

"Una de las 8 básicas que deben formar parte de la educación básica y secundaria. Tanto así que la pone al mismo nivel de otras competencias más "clásicas" dentro de la currícula, como las matemáticas o la literatura." ( Jordi Adell).

COMISSIÓ EUROPEA

"Ús segur i crític de les tecnologies de la societat de la informació (TSI) per al treball, l'oci i la comunicació. Es sustenta en les competències bàsiques en matèria de TIC: l'ús d'ordinadors per obtenir, avaluar, emmagatzemar, produïr, presentar i intercanviar informació, comunicar-se i participar en xarxes de col·laboració a través d'internet." (Comissió Europea, 2007)

LOMCE

"Aquella que implica l'ús creatiu, crític i seguir de les tecnologies de la informació i la comunicació per assolir els objectius relacionats amb el treball, l'ocupabilitat, l'aprenentatge, l'ús del temps lliure, la inclusió i participació en la societat." (LOMCE, 2003).

ALFABETITZACIÓ DIGITAL

Com indica Ferres (2007) és la necessitat de realitzar o de dur a terme una alfabetització digital dels estudiants des de l'etapa d'infantil fins a la universitària, entenent-la com una educació en mitjans de comunicació que els permeta interpretar de manera analítica, crítica i reflexiva els continguts d'aquests.

RECURSOS I EXPERÈNCIES


 



Relats digitals





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada